Wycieczka do krajów Beneluksu – II tura

W dniach 9-14 października 2023 roku uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Emilii Bychawskiej, p. Agaty Iwaniak, p. Anny Jośko i p. Izy Luty zwiedzali piękne miejsca w BelgiiHolandii.

Mieliśmy okazję przebywać w Parlamencie Europejskim w Brukseli.

Brugii, która jest jednym z najlepiej zachowanych miast średniowiecznych Europy, odwiedziliśmy Bazylikę Świętej Krwi.

Zatrzymaliśmy się również w Bredzie, gdzie znajduje się grób Stanisława Maczka, generała broni Wojska Polskiego, kawalera Orderu Orła Białego oraz polskich żołnierzy, którzy brali udział w walkach o wyzwolenie wielu holenderskich miast.

Antwerpii zwiedziliśmy katedrę Najświętszej Maryi Panny, która jest jedną z najwyższych budowli sakralnych na świecie.

Zobaczyliśmy również RotterdamHagę oraz spacerowaliśmy plażą w nadmorskim kurorcie będącym częścią miasta.

Amsterdamie podziwialiśmy dzieła m.in. Van Gogha i Rembrandta, spacerując po największym muzeum w Holandii – Rijksmuseum.

Mogliśmy również podziwiać urokliwe kamieniczki w Amsterdamie podczas rejsu kanałami.

Na jednym z targów w Amsterdamie miłośnicy kwiatów mogli nabyć cebulki prawdziwych holenderskich tulipanów, aby podziwiać je na wiosnę w swoim ogrodzie. 🙂

Na koniec naszej wycieczki odwiedziliśmy skansen wiatraków Zaanse Schans, gdzie mogliśmy również zobaczyć, jak z kostki drewna wyrabia się holenderskie drewniaki (klompen).

To tylko niektóre z miejsc, jakie zobaczyliśmy. Moc wrażeń, ciekawe opowieści przewodników, piękne budowle, miejsca i przyroda sprawiły, że wyjazd był bardzo udany. 🙂