Sprawozdanie z wymiany do Belgii

Dnia 3 lutego o godzinie 11:30 rozpoczęliśmy naszą podróż do Belgii. Z Lublina pojechaliśmy autokarem na Lotnisko Chopina. Odprawa przebiegła bez problemów, a lot minął nam w miłej atmosferze. W godzinach wieczornych dolecieliśmy do Belgii. Zostaliśmy odebrani z lotniska przez naszych korespondentów i ich rodziny oraz udaliśmy się z nimi do domu.

W poniedziałek w godzinach porannych pojechaliśmy do szkoły średniej w Kortrijk wraz z naszymi nowo poznanymi kolegami i koleżankami. Braliśmy udział w zabawach integracyjnych i towarzyszyliśmy Belgom na lekcjach tj. geografia, angielski oraz matematyka. Uczestniczyliśmy także w nietypowych dla nas lekcjach np. w lekcji łaciny.

We wtorek udaliśmy się pociągiem do Brukseli, gdzie razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Parlament Europejski, Muzeum Integracji Europejskiej i przespacerowaliśmy się Starym Miastem, gdzie przy okazji poszliśmy na obiad.

W środę pojechaliśmy do Yprès – bardzo ważnego miejsca w historii. Byliśmy w muzeum o tematyce I wojny światowej, gdzie mogliśmy zobaczyć jak żyli żołnierze podczas wojny. Odwiedziliśmy także cztery cmentarze, gdzie spoczywają polegli w walce żołnierze. Wzięliśmy udział w Last Post, czyli oddaniu hołdu ofiarom wojny podczas zmiany warty strażników.

W czwartek udaliśmy się pociągiem do Brugii. Zwiedziliśmy muzeum interaktywne, w którym mogliśmy obejrzeć ciekawy film. Zobaczyliśmy także Stare Miasto pełne zabytkowych budowli i ciekawej architektury. Pod koniec wycieczki do tego malowniczego miasta kupiliśmy dużo czekolady na prezenty dla naszych rodzin i znajomych.

Piątek był ostatnim dniem naszego pobytu w Belgii. Zwiedziliśmy Het Gravensteen, czyli tzw. Zamek Hrabiów, który skrywa mroczną historię. Następnie przepłynęliśmy miasto łodzią wycieczkową, a po pożegnalnym obiedzie udaliśmy się na Lotnisko Charleroi. Po 2-godzinnym locie wylądowaliśmy na Lotnisku Chopina i w godzinach nocnych dotarliśmy do naszych domów w Lublinie.

Wizyta w Belgii była dla nas przygodą pełną nowych doświadczeń. Bardzo szybko zawiązaliśmy nowe znajomości i przełamaliśmy barierę językową oraz kulturową. Z niecierpliwością czekamy na przyjazd naszych korespondentów do Lublina i mamy nadzieję, że w Polsce spodoba im się tak samo, jak nam podobało się w Belgii.